torsdag 11 juli 2013

Det går bra nu!

Jag började dagen på gymmet. Som vanligt på torsdagar. Överkroppspass stod på schemat och tjohej, vad det gick! Jag var annars orolig för att gårdagens armhävningsbonanza skulle straffa sig men icke. Bänkpressen gick som tåget, 40 kg var inga problem alls. Jag kämpade mig igenom axelpressarna och renegade rows och njöt av att chins och pullups börjar kännas som något jag kommer fixa en dag. Visst, jag kör fortfarande med gummibandet, men jag börjar märka skillnad.

Plågade axlarna lite extra med Malous L-Y-T innan jag gick på superseten med rygg och mage på balansbollen och den avslutande burpees/situps-stegen. Gött. Det är lite av en nackdel med gymmet att det är dålig ventilation i omklädningsrummet. Det blir väldigt varmt på sommaren och när man redan eftersvettas ordentligt blir det en utmaning att försöka få sminket att sitta kvar!

Sen var det jobbdags inkl. en "walk & talk" med friskvårdstema (det där med promenadmöten ska jag göra mer av, sjukt bra grej!) och efter det tog jag bilen hem och plockade upp katt-attiraljer och en Joakim på vägen :-)

Klädbyte, mellanmål och renskrivning av fusklapp - och så susade vi iväg till Lund för att köra ett frivilligt NMT-pass. Dags att öva på instruktörs-skillsen ju. Vi hade sytt ihop ett pass som involverade mycket benträning och mycket backar - plus att alla skulle kunna ta ut sig ordentligt om de ville. Det ville de så vitt jag kunde se - gänget var ordentligt trötta när vi var klara. Men så hade vi också kört utfall och björngång och burpees och knäböj och mycket annat härligt!

Det är roligt att instruera. Att sätta ihop pass och se hur de funkar på riktigt, att peppa folk att ta ut sig en liten bit till och att se hur de tar sig ur komfortzonen. Jag gillar :-)

1 kommentar:

K sa...

Komfortzonen som är så skön! Jag behöver en enorm knuff ut från den!