tisdag 16 juli 2013

Kan man inte träna ben eller springa...

...så kan man träna överkroppen. Jodå.

Så efter arbetsdagen plockade jag upp Joakim och vi tog oss till Nordic Wellness för ett träningspass. Värma upp på roddmaskinen var inte att tänka på så jag fick köra crosstrainer i stället. Sen körde jag en modifierad variant på mitt vanliga överkroppspass.

Bänkpress - 4 x 5 reps med 40 kg. Oh yes. I rock. Enarms axelpress på ett ben med 8 kg kettlebell gick faktiskt också. Och balansträning ska vara bra för stukade fötter har jag hört. Så länge det inte gör ont - det gjorde det inte. Jag var försiktig, tro't eller ej. Chins och pullups med gummiband var lurigt, men funkade. Renegade row satte for mycket tryck på foten så jag körde enarmsrodd på bänk i stället med lite tyngre vikter. Gött. Avslutade med lite rygg och mage på balansboll och L-Y-T för baksida axlar. 

Jag blev givetvis tvungen att skippa stegen med burpees och situps eftersom jag inte var så sugen på att köra 55 enbensburpees på samma ben...

Inga kommentarer: