fredag 26 juli 2013

Semesterlängtan har infunnit sig...

Som vanligt när slutet av juli närmar sig börjar jag längta efter semester. "Som vanligt" därför att jag i ganska många år har jobbat i juli när alla andra är lediga - och tagit min semester i augusti. Det är lugnt på jobbet i juli, det är inte så mycket folk som jobbar så oftast hinner jag få undan lite surdegar som arkivering och sånt. Plus att jag själv har några deadlines i slutet på juli med diverse rapporteringar som ska in, så det passar ganska bra att få jobba med det i lugn och ro.

Men nu börjar jag längta efter ledigheten. Efter att få sova hur länge som helst - eller gå upp jättetidigt om jag känner mig vaken och utsövd då. Efter att få hasa runt i myskläder hela dagen och göra ingenting. Efter långa sommarkvällar på balkongen medan det skymmer - och efter att slippa tänka på att förbereda och packa inför nästa arbetsdag. Efter sommar i fjällen, vackra vattendrag i solnedgången, doften av myr och skog. Snart. Jättesnart. Ett litet tag till bara....

Och trots att vi jobbar hinner vi njuta av sommarvärmen. Ett dopp ibland, cykelturer i solen och middag på balkongen. Vackra dimmiga morgnar som blir underbara sommardagar. Det är inte så illa att jobba i juli. Fast om jag fick önska bara EN sak så hade jag velat ha en hel vänsterfot. För jag saknar att springa...

Inga kommentarer: