fredag 12 juli 2013

Okej, ni kan släppa tummarna!

Antagningsbeskedet har kommit (och mp3-spelaren är utlottad)

Det blev som väntat en himla massa reservplatser och vissa har jag strukit direkt. 82 antagna i min grupp och jag har reservplats 311 - inte så troligt. Men jag ska plugga Näringslärans grunder i höst i alla fall och förmodligen en rolig kurs som heter "Matens och kroppens kemi" också. Om inte jag kommer in på nån av de reservkurserna där jag kanske har en chans. 50 antagna i gruppen, plats 10 - det KAN gå. Om man har tur. Håller en liten tumme för att det går vägen på kursen "Kost vid träning" för den vill jag väldigt, väldigt gärna läsa.

Ingen idrottspsykologi för mig den här terminen men jag ger inte upp, jag söker igen i vår. Ingen medicinsk baskurs heller för den delen men det hade jag inte räknat med heller, det är svårt att ta sig in på den. Det underlättar kanske processen om jag gör det där förbenade högskoleprovet men egentligen vill jag inte. Det är lite besvärligt att bli antagen med danska gymnasiebetyg tyvärr men jag tycker ju att vi borde ha ungefär lika bra chanser som de med svenska betyg!

Tack för tumhållningen :-D

Inga kommentarer: