fredag 1 november 2013

T minus one...

I morgon är det dags. Maraton. Om ett dygn har jag förhoppningsvis under en mil kvar.

Har sysselsatt mig under kvällen med att leda ett fredagsmysigt NMT-pass i småregn. Deltagarna fick smaka på lite löpintervaller, förflyttningsövningar, backlöpning varvat med styrkeövningar och en del bålstabilitetsövningar. Det var fuktigt men roligt! Och avledde för en stund tankarna från faktum att i morgon kväll står jag på startlinjen och ska springa längre än jag nånsin har gjort förr.

Jag är taggad och laddad, jättenervös och jättelycklig. Kroppen är stark, jag fixar det. Benen är det mycket spring i, huvudet är med. Jag hoppas att vädret kan tänka sig att vara någorlunda med oss,att det blåser på rätt håll när vi springer utmed kusten. Jag håller tummarna för en fantastisk ljusfest på Österlen och stora upplevelser i mörkret. Jag VILL, jag KAN, jag VÅGAR!

Inga kommentarer: