måndag 18 juni 2012

Hej! Nu har jag semester i en vecka!

Dagens jobb avklarat. Inboxen tömd, viktiga grejer fixade, några mails iväg till andra med sånt de behöver göra i min frånvaro, telefonen bortkopplad, out-of-office-svar på datorn. Sådärja. Ledig i en vecka, tjohooo!

På vägen hem har jag handlat kattmat så att vilddjuren inte svälter ihjäl medan vi är borta och hämtat ut ett paket som bl a innehåller knallrosa cykelshorts - de landar givetvis direkt i packningen! Och jag har köpt solkräm. Schysst liksom - vi som inte tål kemiska solfilter utan måste ha fysikaliska hänvisas till en fin tub med Bamse och Skalman på. Barnsolkräm FTW!

Medan det blåser upp till busväder ute ska jag trycka i mig lite mellanmål och försöka få en överblick över vad jag egentligen vill packa med mig i min fina Salomonväska. Det lär bli både storm och regn på kvällens NMT-pass om man ska tro väderprognosen :-D

Semesterveckan kommer förhoppningsvis att bjuda på både vandring, löpning och mountainbike i riktigt härlig miljö. I can't wait. Först ska jag visserligen överleva en flygresa (gillar INTE!) men jag har ju med mig J så jag har nån att hålla i handen när det är jobbigt. Och det är bara 1½ timme. Det fixar jag!

1 kommentar:

Karin sa...

Mountainbike!? o.O Hoppas du kommer med en utförlig rapport sen (med bilder!!) =)