fredag 8 juni 2012

Skippar fredagsfys och kör direkt på fredagsmys!

Det har varit en rätt intensiv träningsvecka och det kändes i dag som läge att ta en vilodag. Eller nästan vilodag! Jag tog bilen till jobbet i morse eftersom det skulle regna under dagen och jag behövde ha med mig jobbdatorn hem för ett möte på annan plats måndag morgon. Är inte så pigg på att cykla med jobbdatorn i regn...När jag satt i bilen hemåt regnade det lite smått och jag funderade starkt på om jag skulle gå ut och springa eller gå en sväng, om jag skulle köra kettlebells eller vad jag skulle hitta på. Men ju mer jag kände efter, desto mer märkte jag att jag just i dag har ett stort behov av att bara få hänga i soffan några timmar innan jag ska ut igen!

För en dags helvila fixar jag ändå inte. I kväll ska jag käka middag med bästa NMT-gänget och det innebär att cykla in till stan. Så det blir en timmes cykling ändå och förmodligen några fler steg till fots än på en vanlig dag. Helt okej. Jag sparar kroppen i dag och drar till med en ordentlig träningshelg och slutspurt på stegräkningstävlingen :-D

Inga kommentarer: