onsdag 27 juni 2012

NMT - spyfys med stock

Urk. Undervattens-Peter måste ha smygkikat på Spyfys-Idas pass för det här var verkligen spyfys. Fy satan så jobbigt det var!

Vi började med att jogga en sväng och plockade upp varsin stock. Jag var långt bak i ledet och fick en rejäl stock som var lika lång som jag själv med en diameter på 15-20 cm. Vet inte vad den vägde men den var jobbig och otymplig att balansera! Sen följde uppvärmning med stock - förflytta stocken runt midjan, jämfotahopp över stock och lite annat.

När Peter tyckte vi var uppvärmda var det dags att börja på riktigt. Springa med stock upp i backe (högt gräs, tistlar och kaninhålor of course), 10 frontsquats med stock, springa ner igen, upprepa x 5. Sen fyra varv av 15 bänkpress med stock, 10 situps med stock. Nästa runda välte vi stocken på längden hela vägen upp i backen (benböj varje gång man plockade upp stocken!), 5 burpees på toppen, välta stocken ner igen, 10 situps med stock. När vi var klara och väntade in övriga fick vi köra växelvis 10 rygglyft - 10 bänkpress tills alla var klara.

Stocken upp på raka armar över huvudet (jag erkänner att jag bangade och bar stocken på axeln efter att ha nästan tappat den i skallen tre gånger!) och så sprang vi en bit. Ny styrkeomgång - springa till första lyktstolpen, 5 frontsquats, springa till andra lyktstolpen, plankan på led, alla ålar under, plocka upp stock och springa tillbaka med stock på raka armar (teoretiskt alltså för jag lyckades fortfarande inte balansera upp skiten). 3 omgångar. Sen fick vi äntligen lägga in stockarna i skogen igen, jogga ner och stretcha. Och så 30 upphopp på det. Urk. Jag hoppas inte vi skrämde bort de två provapåarna!

Men vi fick väl vad vi tålde i dag och så är det på't igen i morgon :-D Jag är helt skinnflådd på axlarna av att bära stocken, ska bli intressant att se om det blir snygga blåmärken av det också!

Inga kommentarer: