onsdag 6 mars 2013

Magiskt underbar morgonjogg

Gick upp tidigt och smygkikade ut. Mörkt blå himmel med en knallröd rand i öster där solen var på väg upp. Lätt dis men stjärnklart ännu. Frukostgröt, te, tidningen - och klockan sju stack jag ut i en helt fantastisk sagovärld. Rimfrost på träd och gräs, puderrosa himmel, kallt - men knappt nån vind. Och lätt dis som låg kvar och fick allting att se lite magiskt och mystiskt ut. Jag sprang en liten runda genom Gyllins trädgård för att få se mer av det vackra. Inget fokus på farten, men på att ta mig fram över frusna lerpölar, isfläckar och annat spännande underlag. Och det var helt fantastiskt. Knappa 3 km på nånstans under 20 minuter, rena njutningen hela vägen och jag tror att jag log hela dagen sen!

Efter jobbet har jag varit på gocart-event och det var riktigt kul. Ett event bara för tjejer. Det var några år sedan jag körde gocart senast och jag märker att jag har blivit betydligt tuffare av all NMT ;-)

Inga kommentarer: