måndag 14 oktober 2013

Älska livet!

I bland är livet helt fantastiskt. Som i dag t ex. Upplägget såg annars ut som om dagen skulle bli ganska kaotisk men alla bitar föll på plats och allt löste sig.

Först: Kroppen är så himla häftig. Jag har i princip noll sviter efter gårdagens långpass. Lite stelt här och var, men inget som begränsar mig och inget som gör ont. Jag är väl inte sugen på att springa tre mil i dag igen men kroppen är okej. Fantastiskt!

Duschen på jobben var avstängd (konstruktionsfel = vattenläcka = jobbigt!) vilket innebar att om jag ville duscha efter cykelturen så var det gymmet som gällde. Det är lite besvärligt men det går ju faktiskt. Om man vill. Och det är betydligt skönare att duscha än att köra katt-tvätt i handfatet! Så jag smet in och tog en snabbdusch och cyklade sen sista biten till jobbet. Insåg att det skulle bli katt-tvätt efter löpkursen men det fick väl gå.

Jag behövde dock inte fundera på den biten så länge eftersom det landade in ett mess från Katarina att hon var tvungen att ställa in kursen i dag. Bra för mig just i dag - jag slapp hålla på med en massa klädbyten och tjohejsan och kom dessutom hem två timmar tidigare. Så jag hann både fixa mat och softa lite och äta och förbereda kvällens pass i lugn och ro. Win-win. För Katarina som fick ta hand om sin förkylning och för mig som fick lite bättre tid på mig. Härligt.

Kvällens pass då? Relativt hög intensitet. Uppvärmning, lite löpteknikträning, sen parstyrka varvat med löpning för att hålla farten uppe. Avslut med korta snabba löpintervaller och jägarmarsch hem innan vi gjorde 39 upphopp, oklart varför det blev just den siffran men det blev det. Tufft efter all benträning, bra jobbat gänget!

Sen fick jag komma hem till matkasse på trappen, hett te och knäckemackor. Världsklass. Inget att klaga på således - förutom att väskan till i morgon nog inte packar sig själv då!


Inga kommentarer: