måndag 21 oktober 2013

Happy Monday!

I dag har varit en riktigt BRA dag. Och det kan ofta vara så att måndagar är lite motiga så att ha en riktigt bra måndag är lite extra fabulous!

Det började annars lite sådär. Det regnade inte när jag gick ut genom dörren, men lagom tills jag varit i soprummet en sväng och skulle låsa upp cykeln började det droppa. Jag hade preppat mig med en extra uppsättning kläder i väskan och en plastpåse över ifall det skulle regna mycket, så jag var inte så orolig. Sen småregnade det hela vägen in till stan och det var liksom helt okej - men lagom tills jag når Stortorget och bara har 5-7 minuter kvar till kontoret så började det vräka ner så jag blev rejält dyngsur sista biten. Hrmf.

Det var inte så mycket att göra åt regnet, bara att gilla läget och vara nöjd med att det fanns en uppsättning torra kläder och skor att plocka fram till löpkursen 11.45. Lätt duggregn av och till under timmen vi höll på men jag hann faktiskt inte fundera så mycket på den saken. Vi jobbade först med uppvärmningsövningar och löpstyrka och sen avslutade vi med lite löpskolning + löpning. Och jag fick bekräftat av Katarina att den där känslan jag hade av att alla pusselbitar föll på plats i hjärnan var helt rätt. För nu - nu springer jag. Lätt och friktionsfritt och effektivt och jubelfantastiskt superbra! Jag var lite, lite orolig för att det skulle kännas bra för att jag hade fallit tillbaka i gamla vanor, men icke, jag har hittat rätt. Yes!

Tillbaka till jobbet, byta till torra kontorskläder och hänga mera kläder på tork. Hämtade en lunch på vägen så det blev lunch vid tangentbordet as usual. Och minsann... prinsesstårta till efterrätt som jobbet bjöd på för att fira att vi har 5-årsjubileum i vårt kontorshus. Det kändes väldigt lämpligt att äta prinsesstårta just i dag efter Katarinas tips om att när hjärnan skickar negativa tankar om löpning så ska man bara tänka på prinsesstårta! Så jag firade mig själv lite där vid skrivbordet :-)

Efter avslutad arbetsdag cyklade jag hem, denna gång UTAN att bli dränkt vilket nästan var ett mirakel i sig. Stoppade i mig mellanmål och förberedde kvällens NMT-pass. Ett rent grönt pass var kvällens upplägg och mycket fokus på benstyrka, bålstabilitet och löpning. Fullt ös hela vägen och jag tror att alla kände att de fick ett bra pass i kväll! Det ger också energi - att få folk att göra något de tror de inte klarar av, att få dem att springa lite fortare eller göra några extra repetitioner.

Så sammantaget har det varit en kalasfin dag i dag trots alla blöta kläder. Nu ska jag bara dricka te, packa tisdagsväskan och komma ihåg att duscha innan jag kraschar i sängen!

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Så gött med löpningen! Och princesstårtan som blev pricken över i:et. Grattis!