söndag 27 oktober 2013

Osynkad löpning

I förmiddags var jag ute en liten runda. Lugnt och sansat hade jag tänkt mig, men kroppen var "all over the place". Benen pep iväg skitsnabbt, så snabbt att flåset inte hängde med och inte benen själva heller för mjölksyran byggdes upp så jag fick ta en gåpaus och komma ikapp mig själv. Försökte springa lugnt och sansat men det var allt möjligt annat på gång så om jag inte fokuserade på det där med långsamt så gick det undan igen. Så det slutade med att jag mest sprang och njöt av höstvädret och tog en gångpaus när det behövdes. Kravlöst och fint i lätta skor, med bra löpsteg hela vägen. 6 km och det var bra nog just i dag. Jag hinner nog koordinera det där med flåset och benen till på lördag tänker jag....

Efter dusch och en snabb lunch bar det av ner till Bulltofta för premiären på Bulltofta Brutal. Joakim skulle springa och jag skulle representera NMT och göra lite reklam tillsammans med Ida. Ytterligare en kravlös aktivitet - Ida hade bakat bullar och fixat allt, jag hade bara att dyka upp! Vi fixade med ett bord, en presenning att stoppa väskor och ombyte under, saft och bullar och diverse infomaterial till intresserade. Sen var det bara att köra!

Startgrupperna var rätt små och efter nån halvtimme ungefär hade alla kommit iväg så vi stod kvar i princip ensamma ett tag innan folk började rassla in i mål. Tydligen hade det inte varit så superbra snitslat men det verkade ha funkat ändå. Bullar och saft var rätt uppskattade efter loppet och vi fick nog ihop ett femtiotal adresser på vår lilla lista med folk som tävlade om en månads gratis träning. Kul! Det var också kul att få förklara för många att NMT inte bara är för de som redan är vältränade utan lika mycket för den som vill börja träna. Vi har fortfarande lite felaktigt rykte, misstänker jag!

I morgon ska det blåsa storm och vi ska ha avslutning på löpkursen. Vi tar igen allt dåligt väder vi inte har haft de tidigare veckorna, tydligen. Myyysigt ;-)

Inga kommentarer: