måndag 23 februari 2015

Flytta på de små sakerna...

...de gör mindre motstånd :-)

Måndag och tillbaka på jobbet. Sista veckan i månaden innebär bokslutsvecka och just i februari är det alltid extra hektiskt för att det är färre dagar än vanligt mellan löneutbetalningsdag och sista dagen i månaden! Jag vet att det kan stressa mig lite och därför hade jag redan i fredags innan jag lämnade kontoret förberett en prioriterad lista på det som var viktigast att börja beta av. Det var bra tänkt!

Listan innebar att jag började med två snabba uppgifter för att komma igång och få upp farten och sen gick jag på bokföringen som har en alldeles egen checklista och därför känns ganska lätt att jobba med. Beta av en fil - bocka av. Nästa fil - bocka av. Bara att fortsätta tills allt är avprickat och klart. Många små uppgifter avklarade innebär att en stor för månaden faktiskt är färdig i god tid utan att det kändes övermäktigt. Morgondagens uppgift är inte fullt lika enkel att "skära i bitar" men jag ska ändå försöka ta mig an den på samma sätt så att det känns som om jag får saker gjorda!

Sen kom jag hem och åt och chillade lite och så var det dags att åka och instruera NMT. Jag var ärligt talat inte så vansinnigt laddad men har man tagit på sig att hålla ett pass så är det bara att ta sig dit. Bestämde att cykla för att väcka skallen lite och sen gick allting av bara farten när det stod ett stort gäng redo for träning :-) Då får man energi, då kostar det ingenting - och 75 minuter flög förbi i ett nafs.

Kort cykling hem och landa med te och äggmacka. Perfekt. Mental uppladdning för morgondagen för i morgon tänker jag mig minsann till gymmet för att försiktigt prova på ett styrkepass. Överkropp står på schemat och det passar nog bra som en liten "uppstart" på träningen. Känns det inte bra så bryter jag givetvis, men jag tror att kroppen är så pass återhämtad att vi gott kan styrketräna ett pass så länge jag ser till att vila ordentligt mellan passen och det kommer jag göra. Senare i veckan blir det spahotell..... men nu ska jag packa träningsväskan!

Inga kommentarer: