tisdag 24 februari 2015

Tacksamhetstisdag!

I dag är jag oändligt tacksam och mitt sociala flöde svämmar över av "tacksamhetstisdag" så då hugger jag väl den överskriften i dag!

Jag började min dag på gymmet. MITT gym. Det gym där jag snart får kliva in som PT och i dag var förmodligen sista gången jag var där som helt vanlig anonym gymkund. Det var Maddes överkroppspass som gällde och det tog där det skulle. Mina axlar alltså... och så var balansbrädorna plötsligt borta (varför?) så jag fick köra smala pushups på Bosuboll i stället. Kan inte påstå att jag tokälskar övningen direkt men eftersom Madde har bestämt att jag ska göra den så är den förmodligen bra för mig och jag gör som Madde säger ;-) Gymmet var komfortabelt tomt sådär vid åttatiden och jag bara njöt av att kunna träna igen efter förkylning och bihåleinflammation och skit.

Jag rullade vidare till jobbet och gjorde en helt okej insats även om jag svor långa haranger över ett otroligt kund-o-vänligt interface jag fick kämpa med.

Precis efter lunch damp ett efterlängtat mail in. Från Ylab med titeln "resultat". Öppnade omgående med viss nervositet och kunde sen andas ut. Inte bara godkänt utan ett riktigt bra resultat. Jag kan numera officiellt titulera mig "Licensierad Personlig Tränare" och jag är galet stolt. Jag GJORDE det. Jag rafsade ihop pengar och fixade ledighet och klarade utbildningen och skaffade mig ett jobb fast jag inte ens hade licensen klar och det gick vägen. Egentligen vill jag öppna champagne och brutalfira här och nu men det får vänta till på torsdag! Men glad och lycklig är jag även utan bubbel i kväll!

Efter avklarad arbetsdag fortsatte jag att "leva min dröm" för jag skulle hämta ut mina PT-kläder och stoltserar numera med snygga tröjor som det står PT och Personal Training på. Yay :-) Tyvärr är det svarta bomullskläder och alla som har katt (eller andra pälsdjur) vet precis exakt HUR opraktiskt det är så tröjorna får nog bo på jobbet och bara komma hem när det är tvättdags! Men fina är de och det blev ytterligare en bekräftelse på att jo, det ÄR sant, det där jag har önskat mig i några år blev faktiskt verklighet!

Väl hemma är jag i dag otroligt tacksam över att vi är fler instruktörer i B.A.B.Y. Runners Team så att jag slipper instruera tre kvällar på raken den här veckan utan får en ledig kväll emellan. Tack, tjejer, för att ni ställer upp! Vi har ätit god mat och jag är LEDIG hela kvällen - givetvis behöver jag packa lite grejer inför morgondagen och jag har också lagt lite jobb på Daily Greatness Journal, men det är inga stora betungande måsten. Ingen panik.

I morgon är jag på kontoret och sen fortsätter dagen med introduktion för nyanställd PT och ett NMT-pass. Torsdag jobbar jag hemifrån och fredag är jag ledig så torsdag kväll blir det definitivt bubbel! Making things move my way, jadå :-)

3 kommentarer:

Fitnesscoachen sa...

Jag gillar när du gör som jag säger! ;)

Stort grattis till licensen!

Pernille sa...

Jag vågar inte annat. Löpcoach-Katarina är förvisso mycket läskigare en du har nog också potential att skrämmas :-D

Nellie - the Flying Hippo sa...

Megastort GRATTIS till licensen! You rule! :) Kram