fredag 22 maj 2015

Fredagsfys. Inte så jävla glammigt...

Fredag morgon. Klockan ringer 05.38 som vanligt. Jag kramar Joakim innan jag kryper ur sängen och noterar träningsvärken efter gårdagens pass i ben och rumpa. Stelt. På med kläderna jag plockade ihop igår, sätta igång kaffebryggare, vattenkokare, frukostgröt. Kontaktlinser in, tandborstning, gröt och te klara, frukost. Joakim kommer ner efter att ha snoozat några gånger, jag är nästan klar med frukosten. Plockar ihop mig, pussokramhejdå, sitter på cykeln 06.20.

06.20 en fredag morgon är inte så jävla glammigt helt enkelt. Vi är få trafikanter ute, nån enstaka promenerar med hunden. Jag vaknar på riktigt under tiden jag cyklar ner mot gymmet men inte tillräckligt, för jag upptäcker att jag är på väg över bron som leder mot jobbet och alltså har lyckats svänga fel vid Centralen så jag måste vända tillbaka mot gymmet :-) Gomorron!


Belöningen för att vara morgontidig är ett nästan tomt gym. Byter kläder, dricker BCAA, skriver upp dagens övningar i träningsdagboken och går ut i gymmet. Rygg/mage på programmet i dag, många chins med gummiband och lite andra favoriter som hantelrodd och "köttbullen". Ska även köra "pikstående på boll" och det går sådär för jag har inte övat hemma med Joakim som övervakare och därför har jag inte helt koll på formen. I sista setet lyckas jag tappa balansen och ramla framåt sådär lite okontrollerat, hade en matta under händerna och hinner ta emot mig så att jag inte bankar huvudet i nåt tungt. Fångar in bollen igen och börjar om. Den här helgen ska jag komma ihåg att testa övningen hemma och be Joakim korrigera mig så att jag får rätt på den! Jag tappar verkligen all kontroll när jag har huvudet neråt.....

Om det är jobbigt att gå upp före klockan sex och cykla hemifrån före halv sju är det desto mer härligt att ställa sig i duschen före åtta och veta att man har klarat av dagens träning och är helt ledig efter jobbet. Sjunger glatt när jag svänger in på jobbet tjugo över åtta och vi sätter oss och äter gemensam frukost. Surdegsbullar, avocado, lax, räksallad, rostbiff... perfekt!

Arbetsdagen flyter på, det blir mest sifferexercis i dag och så lite skrivbordsstädning inför kommande vecka. Innan jag lämnar kontoret skriver jag en lista på grejer att göra på måndag så blir det enkelt att komma igång med arbetsdagen. Väldigt bra knep för övrigt att "tömma hjärnan" innan man går hem för dagen eller helgen, då slipper man ha en massa jobb i huvudet när man behöver tänka på annat!

Inga kommentarer: