torsdag 14 maj 2015

Hej, kroppen. Vad har DU lust med i dag?

Efter en tjänsteresa är det alltid lite stökigt. Man kan tycka att jag borde ha världens träningssug efter tre vilodagar. Ibland är det så - ibland inte. Jag sov väldigt oroligt i natt, drömde en himla massa, blev konfronterad med högar av grejer som behövde städas upp/slängas/plockas undan, vaknade och somnade om eller slumrade till en stund för att drömma ytterligare en märklig historia. Jag tolkar det som att hjärnan röjde undan och ställde i ordning efter några intensiva dagar.

Det enda suget jag hade var att fylla på med bra och näringsrik mat. Det blev rågbrödsmackor till frukost, en handlingsrunda och en egenblandad sallad till lunch (grönsaker, andra grönsaker, flera grönsaker, lite pastasallad och rejält med kyckling). Efter lunch hade jag en PT-kund och med tanke på det fina vårvädret så var det tur att vi hade bokat in utomhusträning på Bulltofta!

Jag älskar mitt jobb!
Nog för att jag tycker det är kul i vanliga fall men i dag älskade jag det lite extra. Att få köra ett kreativt träningspass i utegymmet i härlig vårsol, att visa en kund att vi inte behöver en massa tunga grejer och träningsprylar utan att egen kroppsvikt och lite bänkar och räcken skapar ett alldeles utmärkt och utmanande pass - DET är lite extra kul!

Efter ett soligt pass cyklade jag hem, fick smoothie som Joakim hade fixat och landade sen i min favoritfåtölj med min bok. Lagade mat, åt middag och tittade sen på Sveriges Yngsta Mästerkock som jag missade i går. Fattar inte att de där kidsen kokar hummer och vispar majonnäs i den åldern, grymt coolt är vad det är!

Sen begrep jag vad kroppen egentligen ville ha och satte igång ett Yogobe-pass med fokus på att mjuka upp höfter, få kontakt med core-muskulatur och sträcka ut. Rätt så. Nu känner jag mig nöjd, glad och laddad och i morgon struntar jag i allt vad träningsprogram heter och kör fredagsdisco så att det står härliga till!

Inga kommentarer: