tisdag 5 maj 2015

Tough Tuesday indeed!

I dag har jag haft 3 PT-timmar, jobbat 6 timmar på kontoret, cyklat 18 km och sprungit ett intervallpass. Joråsåatteh... det rullar ju på här kan man säga :-D

Två helt nya kunder i gymmet i morse, första passet för båda två och det är alltid lite spännande första gången - har man lagt sig på rätt nivå, passar övningarna kunden, funkar upplägget.... Oftast går det bra och så även i dag, så nu har vi en grundplåt att jobba vidare på. Sen in i duschen, kontorskläder och fix och vidare till kontoret. Jobbajobbajobba. Not so exciting. Bara GÖR....

Dags att cykla hem och precis när jag börjar göra mig färdig för hemgång ser jag att regnet formligen vräker ner därute. Inget att välja på, jag MÅSTE hem nu, kan inte vänta ut vädret. Cyklar hem i ösregn och vild blåst åt alla håll och kanter, är dyngsur på 5 minuter och häller ut vatten ur skorna när jag kommer hem. Jaja, sånt är livet, jag byter om till torra kläder och slänger i mig mellanmål och en kopp te innan jag ska ner till Bulltofta för en PT-timme och ett intervallpass.

Jag står i hallen och gnäller på fuktig regnjacka och blöt cykelhjälm när Joakim säger "men du kan ju ta bilen". Ja just det. Jag var inte förberedd på att han skulle hinna hem innan jag skulle iväg så jag var så inställd på att cykla att jag inte ens tänkte tanken om att ta bilen :-D

Ner till Bulltofta, träffar K, går igenom de senaste veckornas succéer och presenterar två nya träningspass att köra hemma/utomhus. Vi promenerar tillbaka till utegymmet medan vi går igenom lite basics om mental träning och positiva tankar och så dyker våra träningskompisar upp och vi peppar för kvällens intervallpass med B.A.B.Y. Runners Team.

Nellie är tillbaka som instruktör och höll i dagens pass. Det är så himla lyxigt att bara få vara deltagare på pass ibland, älsk på det! Inte för att jag klarar av att hålla käften helt, lite tekniktips måste jag få flika in, men det är ändå inte mitt ansvar ;-) I dag fick vi en skön yogauppvärmning och lite uppvärmningsjogg, löpskolning av olika slag inkl. backward running (wohoo, I'm still Queen of BWR) och så intervaller. 2 min (1 min vila), 1 min (30 sek vila), 30 sek (1 min vila). 6 varv. Jotack. Det gick ändå hyfsat lätt och kvickt, jag var nere under 4:30 ett slag men jag hade svårt att få UPP farten i de kortare intervallerna, det blev samma fart på 30 sek som på 2 min så det behöver jag jobba på. Good enough, jag har inte jobbat fart på länge så det är inte konstigt att jag har klyddat till det lite och inte hittar alla växlar än.

Efter intervallerna blev det lite benstyrka i form av tågång och hälgång (otippat jobbigt när man inte gör det så ofta) och skön stretch. Inte en droppe regn hade fallit på oss på hela kvällen men fem minuter efter att jag klev in hemma så brutalösregnade det ute. Vilken timing! Jag åt mat, duschade, drack te, åt skorpor (hade hunnit bli hungrig igen medan jag duschade, märkligt) och nu är det läggdags känner jag. Lång dag, tuff dag, rolig dag.

Inga kommentarer: