söndag 10 maj 2015

Happyhappy!

Typiskt njutbar söndag alltså. Tänkte ligga kvar i sängen när Joakims klocka ringde men jag somnade inte om så då gick jag upp i stället och hade sällskap till frukosten. Funderade på att springa men kände mig inte så sugen så jag gjorde praktiska saker i stället. Tvättade, packade för veckans tjänsteresa inkl. allt pill med att fixa "lilla påsen" med toalettsaker så att jag kan ta med väskan som handbagage, plockade undan och diskade och sånt.

När Joakim kom hem blev det smoothie och macka som mellanmål och så lunch några timmar senare. Därpå annonserade han att han skulle ut och gå och undrade om jag ville hänga med. Tja, det kunde jag ju lika gärna göra som att springa själv tyckte jag så jag drog på mig kläder och vi gav oss ut. 2 timmar, 12 kilometer - började i gråväder och snålblåst och avslutade i vacker vårsol!

Vi har varit otroligt dåliga på att laga mat dessa två veckor - jag har knappt varit hemma denna vecka och Joakim var borta halva förra veckan - så vi hade faktiskt en maträtt kvar att laga från matkassen som kom för två veckor sen! Har nog aldrig hänt förut att vi har haft mat kvar så länge men jag ställde mig och lagade en god broccolisoppa som serverades med rostade cashewnötter och så blev det rågbrödsmackor med bönröra till. Gott, faktiskt - jag var lite osäker på bönröran men den var riktigt fin!

Ny matkasse har landat och varorna inplockade. Vi har diskat undan och tvättat handdukar och jag har kommit håg att packa Coldzyme i necessären inför flygresan. Kvällen spenderas med Mästarnas Mästare. Perfekt söndag. batterierna laddade så att jag orkar med en tjänsteresa och sen vankas det långhelg!

Inga kommentarer: