söndag 8 april 2012

Dryga 18 km loggade

Dagens långpass blev 18,16 km och det kan man ju lugnt vara nöjd med. Noterade i statistiken att det blev veckans enda renodlade löpträningspass - men eftersom det blev två NMT-pass med mycket löpning så känner jag mig helt nöjd. Och att få ihop 18 km på en vecka med bara ETT pass är jag faktiskt själv lite imponerad över. Det fanns ju en tid då jag snittade en mil i veckan på 2-3 pass så det här är riktigt bra!

Sprang med framfotspelotter i dag enligt naprapatens instruktion. Det löste helt klart mitt fotproblem, däremot är fötterna lite ömma under framfoten nu men jag hade ju kanske inte behövt att köra premiärpass med pelotterna på ett långpass heller. Om man nu ska vara lite petig så hade det varit smartare att testköra dem först på ett 5-6 km pass! Men jag kunde knappast stanna och plocka ut dem efter halva passet (de är självhäftande så då hade jag inte kunnat montera dem på sulorna igen) så nu blev det som det blev. Jag ska ändå inte tassa runt i högklackat de närmaste dagarna.

För övrigt var det ett bra koncept att möta upp en kompis efter att ha sprungit 5 km, springa en mil tillsammans och sedan bara ha 3 km kvar i ensamhet. Det blir mentalt mycket enklare att springa med sällskap och det är väldigt trevligt att springa i långpasstempo och prata om allt möjligt i en timme. Rekommenderas! Hoppas jag kan få fler NMT'are att haka på söndagspassen, mitt långpasstempo borde vara lagom för de flesta nybörjarlöpare att hänga med i och eftersom slingan är 5 km lång så kan man hoppa av när man har fått ihop tillräckligt med kilometer helt enkelt!

Inga kommentarer: