tisdag 3 april 2012

Uppvärmning inför träningsläger

Uppvärmningen har börjat. Startade lite soft i dag med en "vilodag" (dvs en sån som bara innebär 16 km cykling, för dagen med två incidenter som hade kunnat bli min första SPD-vurpa, men icke!) och ett besök på en skola för blivande hudterapeuter. Ansiktsbehandling + aromamassage (eftersom det står på bucket-listan att gå på massage oftare). Sweeeeeet! Känner mig väldigt nyrenoverad :-) Och så tog jag en sväng med bilen och handlade en massa god mat. Har inte gjort matschemat än men nu har jag i alla fall så mycket godsaker hemma att det borde bli en enkel match att få ihop en trevlig och varierad matsedel - och kompletteringshandla går bra även om man bara har en cykel.

Planeringen för kommande 8 dagar:
Onsdag: 16 km cykling (till och från jobbet) och en ridlektion. Sen är jag LEDIG en vecka!
Torsdag: Cykla till gymmet för ett förmiddagspass (Jackie!), äta lunch på något trevligt ställe, invadera Runner's Store och Löplabbet för att hitta en framfotspelott och en silikongrunka (jaja jag VET, borde ha fixat det tidigare), cykla hem igen och vila några timmar. Sen springa en sväng, typ 6 km. Eller köra NMT i Lund om jag har turen att få skjuts.
Fredag: Morgonjogg (jadå, på en långfredag) och sedan cykla till gymmet för att köra intervallpasset från helvetet. Resten av dagen tänker jag grotta ner mig i soffan och titta på dåliga dansfilmer :-)
Lördag: Ridlektion. I övrigt vilodag aka "städa i träningsgarderoben"-dag eftersom jag inte hittar mina grejer. 
Söndag: Långpass, nu med framfotspelott och tådelare! Blir det bra väder är det inte omöjligt att jag gör ett brickpass av det och cyklar till Bokskogen för att springa milspåret därute, men just nu låter det inte som om vädret tänker samarbeta.
Måndag: Morgonjogg och NMT som uppvärmning inför vad som komma skall.....
Tisdag: Dubbeltimme med coachen
Onsdag: *gulp* dubbeltimme med coachen igen - och en ridlektion
Torsdag: VILODAG! Jag ska ju "bara" jobba så jag kan lämpligen sitta på kontoret och vara halvdöd....

Blir det jobbigt? Förmodligen. I synnerhet de där två dubbeltimmarna med PT kan bli en utmaning. Men om inte jag vågar prova så vet jag ju inte om det går, eller hur?

Inga kommentarer: