lördag 14 april 2012

Högintensivt ridpass

Pjuh. Nytt koncept för dagens ridlektion och det var jätteroligt - och JOBBIGT! Vi var bara sex elever på lektionen i dag vilket är värsta lyxen. Efter en gemensam uppvärmning fick två elever i taget en intensiv genomkörning av instruktören medan övriga fyra arbetade självständigt. Byte efter ca tio minuter. Det var ett helt perfekt upplägg för mig i dag - först fick jag tid på mig att känna lite på hästen själv, sedan fick vi en rejäl omgång övningar och feedback och så hade jag tid på mig efteråt att jobba vidare med den feedback jag hade fått av instruktören innan det var dags att jogga ner. Satt på en väldigt välutbildad men något lat häst vilket innebär att om man vill ha resultat måste man jobba i varje steg, hela tiden. Det blir väldigt krävande men resultatet är verkligen också värt det, grymt roligt!

Nu - LUNCH och lite vila, sen ska jag ut och jogga en kortis, förhoppningsvis tillsammans med M som är här på besök (och som ska köpa några av mina utsorterade träningskläder).

2 kommentarer:

Suzan sa...

Hojta till om du har fler kläder som ska säljas :)

Pernille sa...

Finns mer till salu men det är storlek L alltihop så det är alldeles för stort för dig ju ;-)