onsdag 25 april 2012

Födelsedagsjogg

Det börjar likna en trend - julaftonsjogg, nyårsaftonsjogg, födelsedagsjogg.... man kanske ska fira ALLA bemärkelsedagar med en löprunda? Eller?

Efter en lite körig dag på jobbet där ljuspunkterna ändå var grattiskramar från kollegor, lunch med min gamla kollega H och en chokladask från chefen (som skämdes över att ha glömt min födelsedag så han tyckte det behövdes botgöring) var det störtskönt att springa en runda. Det hade precis slutat regna när jag gav mig ut och det var riktigt behagligt väder! Lite löv på träden, sådär härligt knallgröna som de bara är på våren, inte så mycket folk ute och nån vattenpöl här och var.

Däremot hade jag inte mycket fart och tryck i benen utan det blev mest återhämtningstempo av det hela. Segt och tungt och jag gjorde ingen större grej av det, valde att bara tuffa på i bekvämtempo. I dag handlade det mest om att komma ut en sväng och röra på benen, kvalitetsträning hinner jag säkert med när kroppen är redo för utmaningar igen.

1 kommentar:

Stinne sa...

Men får vi aldrig höra mer om presentregnet då?? :-) *nyfiken*