måndag 13 augusti 2012

In a happy place

I förmiddags efter överstökad frukost och snabbstädning av stuga var det dags att lämna in bagaget, hämta ut två mountainbikes och ett lunchpaket och dra ut på äventyr. Och när vi rullade iväg på skogsvägen var jag löjligt lycklig. Insikten att jag verkligen mår bra när jag håller på med sådana äventyr ute i naturen kom som ett brev på posten. Att vara på MTB-utflykt är ett av mina ”happy places” som jag spar i minnet. En härlig bild att plocka fram när livet tar emot eller när man behöver en positiv upplevelse att koncentrera sig på. Det finns flera, jag har nog en hel samling sådana att ta till när de behövs!

Med en bra vägbeskrivning och ett gäng skyltar var det enkelt att ta sig 35 km på cykel och vi var framme redan vid två. Då hade vi dessutom tagit lunchrast vid Laxsjön och botaniserat i lunchväskan. Tonfisksallad. Hm. Fast det mättade helt okej och med en delicatoboll på det (den låg också i lunchväskan) klarade man sig ändå ett tag! Det var riktigt vackert längs vägen så vi hade en rätt njutbar cykeltur i dag.

Vi checkade in på herrgården, fick ett fint rum, och tog den där duschen vi skippade i morse eftersom det var dusch i en klassisk campingbyggnad, 5 kr för 3 minuter. Och sen har J badat medan jag satt i solen på bryggan och läste – efter det tog vi en promenad till udden ”Världens Ände” och tittade på alla fina hinder man håller på att bygga upp inför SM i fälttävlan. Det är rejäla grejer vill jag bara säga.... Och nu är det strax dags för middag och ett glas bubbel.

Inga kommentarer: