torsdag 16 augusti 2012

Jag är här!

Snålt med uppdateringar nu, ska försöka komma ikapp.

Middagen i går var god och intressant. Intressant för att på Hillringsberg dukar man vid långbord så vi satt 10 gäster vid samma bord och det producerade en hel del spännande samtal! Och så fick vi en helt fantastisk jordgubbsparfait till efterrätt.

Frukosten i morse var härlig med hembakat bröd, ägg och en miljon pålägg, färsk frukt och riktigt gott te från Mighty Leaf. Så gott att till och med J skippade kaffet för att dricka te! Resan vidare norrut lät oss passera ställen med så intressanta namn som Sjöviken och Skog och ett ställe längs vägen som skyltade med ”Hantverk – Räkmacka – Nävgröt”. Jamen dåså – då har man tydligen täckt in det viktigaste i livet :-) Lunchen åt vi på en holländsk vägkrog. I kid you not – det finns ett ställe nära Malung som heter Dutch Mountain och serverar ”poffertjes”.

Och nu är vi här, i Sälen. Det är grönt och vackert, luften är frisk, vädret verkar vara civiliserat åtminstone jämfört med fjolårets konstanta 11 grader och regn. Rubin och Catti ska leda oss 20 löpare genom en långhelg full av träning och inspiration – och Andreas Svanebo ansluter i morgon för att lära ut terränglöpningstricks. Vi ska träna i utegymmet, springa i backarna och skogen, prata löpning, äta god mat och sova som klubbade sälar efter alla dagens träningspass.

Vi har varit ute på en kort joggingrunda i Gunde Svans längdåkningsspår och jag är redan lycklig. I år är jag inte sist och långsammast, i år hänger jag med. Jag är stark, i form, jag springer om de flesta i nerförsbackarna och tappar faktiskt inte uppför som jag gjorde förra året. Kan inte vänta tills det blir backteknik med Andreas Svanebo – jag ska bli ännu snabbare i nerförsbackar! Morgondagen bjuder på rörlighet och stretch på morgonen, Runner's Gym, kvalitetspass (backintervaller, tippar jag, men man vet aldrig med Rubin!), en föreläsning och en kvällsjogg. Mycket att orka med. Jag reservladdar redan nu med en extra ostmacka och en chokladbit innan läggdags. Det här ska bli så rooooligt!

Inga kommentarer: