torsdag 2 augusti 2012

Lagen om alltings jävlighet

Det var väl den jag träffade på i dag. Eller i natt, snarare - vid tvåtiden då jag vaknade av en nysattack! Vem vaknar mitt i natten av nysningar liksom.... Jag var lite, lite snuvig i går kväll men tänkte att det bara berodde på nyklippt gräs. Not so, tydligen. Så min sista arbetsdag innan semestern tillbringades med att snyta mig, käka halstabletter och försöka jobba undan det som var livsnödvändigt. Jag lyckades.

Jag har varit och handlat och bunkrat litegrann för helgen. Och jag har inlett KRIG mot förkylningen. Kan Jang, nässköljningskanna, Sinova, REDS. Varmt te. Mycket vatten. Extra vitaminer. Jag har inte tid med det här. Möjligen att jag kan vara lite småskrovlig i morgon men sen räcker det, jag har en rolig helg som väntar på mig!

Å andra sidan är det rätt mycket bättre att vara förkyld den här helgen än nästa helg när det är halvmara. Om man nu tvunget måste vara förkyld, alltså...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller tummar och tår för att du ska bli frisk! Kan Jang är bra - det brukar funka på mig! Hoppas att du får en jätterolig helg!