onsdag 29 augusti 2012

PT-pass 2...

... eller "vem fan kör 2 WODs på samma pass?" Jo, Malou... Dessutom med hopprep som uppvärmning. Jag svor. Och svor. Och svor lite till. Men jag gjorde det!

Vi inledde med lite väga-och-mäta och precis som jag trodde har jag gått ner några kilo över sommaren, lite blandat fett- och muskelmassa så det är ju bara på't igen med att bygga muskler när löparsäsongen är över. Sjutton också att det ska vara så svårt att behålla dem....

Sen var det hopprepsdags i några minuter tills jag blev genomvarm. Första WOD'en med dubbla kettlebells var sju rundor av 8 swings (med två kettlebells alltså), 6 frontsquats, 4 pushpress. Vi inledde med tio av varje med låg vikt för att värma upp. Testade sen på att öka till 12 kg men det blir för mastigt i pushpressen, önskar att jag hade 10 kg kettlebells... men det är ju bara att jobba på. Den var betydligt jobbigare än jag trodde, och på knappa 6 min effektiv träning var jag ordentligt slut. Gött pass att ha i bakfickan till dagar då man inte har så mycket tid!

Andra WOD'en var en till synes oskyldig kombo av thrusters, kettlebell full swing och burpees. Första varvet 21 reps av varje, andra varvet 15, sista varvet 9. Fy FAN. Det var under den här jag bara svor och svor och svor i varenda lilla vila. Första varvet kände jag mig hyfsat pigg och kaxig men thrusters och kettlebellswings sätter rätt bra fart på pulsen, sen burpees på det. Andra varvet var bland det jävligaste jag varit med om, det tog ALDRIG slut. Sista varvet fick jag dela upp thrusters i 5 + 4 för att jag inte ens orkade sätta 9 på raken. Död! Och det tog en kvart. Dvs totalt dryga 20 minuters träning och ändå var jag helt utpumpad. Crossfit är grymt :-)

Så, ytterligare två bra träningspass att jobba med som ger mig bra förutsättningar att spöa Coachen på Yddingeloppet i höst. Om han vågar ställa upp, alltså ;-) Och han kan ju ta åt sig av Malous beröm att jag är stark och har bra teknik även när jag blir trött!

Ytterligare en onsdag då jag funderar allvarligt på om det verkligen går att lyfta upp sadeln på hästryggen. Annars får jag väl be om hjälp. 


Inga kommentarer: