fredag 10 augusti 2012

Traditionalist? Javisst!

På vissa områden är jag väldigt traditionell. T ex när det gäller menyn dagen före ett lopp jag vill satsa på. Det har utan undantag funkat bra med spaghetti med köttfärssås som följs av ostkaka med sylt och grädde så jag brukar köra stenhårt på den menyn.

I dag kommer vi dock gå helt wild and crazy och byta ut spaghettin mot lasagne! För man måste få leva lite farligt ibland. I förra veckans kasse från Middagsfrid ingick en vegetarisk lasagne med spenat och getost. Fast att jag skulle ladda med vegetarisk mat kommer inte riktigt på frågan ;-) Så jag lägger till ekologisk nötfärs och bacon och behåller alla de gröna godsakerna och tre sorters ost. Kan bara bli bra.

Ostkakan är en klassiker. Gott, proteinrikt och kolhydratladdning på samma gång. Genialiskt. Och eftersom starten går kl. 15 så hinner man med en extraportion av både lasagne och ostkaka till lunch i morgon.

Förmiddagen har annars spenderats med en tripp till återvinningen och bunkring av mat till både två- och fyrbenta i hushållet. Och så har vi hämtat ut våra nummerlappar till i morgon. Jag är så himla tävlingssugen att jag inte vet vart jag ska ta vägen - och så är jag hemskt nervös dessutom. Kan man sova i natt?

Inga kommentarer: