onsdag 26 november 2014

Avslut med Supernature-testpanelen

Arbetsdagen i dag såg inte så himla high five ut i kalendern om man säger så. Smockfullt med möten från 11 till 15.30 och MYCKET att göra innan fredag som är "deadline" för en massa månadsavslutsrelaterade uppgifter. Okej, jag bestämde mig för att komma in på kontoret 9 i stället för 10 för att hinna få undan liv-och-död-viktigt. Jag satte inte igång mailen när jag kom in utan skrev en prioriterad och ganska detaljerad uppgiftslista på exakt vilka filer som skulle produceras i vilken ordning och vilka andra uppgifter som skulle lösas och så började jag uppifrån och hann beta av riktigt mycket innan klockan elva och första mötet. Sen åt jag lunch och hade en knapp timme på mig för skrivbordsjobb innan nästa möte.

Möte klockan 13 är inte jubelbra ur energisynpunkt men eftersom det var friskvårdsrelaterat så tvingade jag iväg den stackars människan på "walk and talk" en halvtimme innan vi satte oss i mötesrummet och spikade detaljer. Bra där! Och sen - efter det mötet - fick jag nyheten att mötet kl 14 var inställt så då var jag tvungen att dansa en liten jubeldans på kontoret för jag fick EN HEL TIMME i present! När den timmen var slut var jag ikapp med arbetet och mera till och resten av veckan ser helt acceptabel ut. Great stuff!

Efter sista mötet (telefonmöte) gjorde jag klart lite grejer och sen smög jag iväg till Barista och satt en timme i lugn och ro med min bok och fikade. Det var inte lönt att åka hem för vi skulle träffas för avslut med Supernature-testpanelen 17.30.

Det blev en intressant träff. Vi var många som hade ungefär samma upplevelse - att det inte är rent fysiska förändringar som har varit det största utan att vi även har upplevt förändringar mentalt. Att vi har mera energi men också att vi är lugnare, tryggare i oss själva, ärligare mot oss själva och omvärlden.

Vi pratade en hel del om mat. Alla andra i gänget verkar ha dragit ner på "animalisk föda" och kört mera veggo men jag har inte landat där. Snarare äter jag mindre bröd, potatis och andra stärkelserika kolhydrater, mer grönsaker och ungefär samma mängd kött, fisk och andra animaliska proteinkällor. Det är oftast det jag vill ha. Äter jag vegetariskt någon gång ingår det mycket ägg och ost så ur ett CO2-perspektiv är jag en äkta miljöbov. Försöker dock kompensera med att välja lokalproducerat och eko - och havremjölk!

Jag fick också lov att berätta om mina erfarenheter de senaste veckorna med "mer mat, mindre skräp" och surprise, surprise - supermaten har såklart mer effekt när man inte "förgiftar" sig med socker. Det kunde man ju ha räknat ut... Den senaste veckan har det varit lite tungrott det där med att "äta för att bli stark" särskilt för att det står två gigantiska godisskålar på kontoret. Jag har ätit betydligt mindre än tidigare år men nu fick jag ändå en extra knuff att faktiskt bita ihop och göra som jag har bestämt - äta mat i stället för godis. I helgen ska jag handla riskakor och nötter att ha i lager när det kniper och så ska jag fylla på lagret med rawfoodbars så att de är mer tillgängliga än godiset.

Inga kommentarer: