torsdag 6 november 2014

Skaplig pump var det här!

Morgonen bjöd på sovmorgon. En sån där "äsch vi ställer fram klockan lite"-morgon och inte mig emot eftersom jag först skulle vara på jobbet klockan tio och då räcker det om jag är på gymmet kvart över åtta eller så :-)

Sen slog jag till med ytterligare ett sånt där superpass i gymmet. Vilodag i går och påfyllning med mat och en bulle kanske gjorde susen? Det var "discodag" i dag så jag inledde i bänkpressen. 5x5. Djupa fina på 37½, stabilt - äntligen! Jag hade superfokus på bröstrygg, brygga, tajta armbågar och det funkade. NU ska jag minsann öka till 40! Förra veckan kämpade jag som en gnu med 37½. Just saying...

Vidare till lutade flyes. Tog 8 kg som "vanligt" och det var lite väl lätt, ökade till 9 och det kändes bra, fast jag undrar om jag inte hade klarat 10 också... Sedan dags för dips och de är tunga fortfarande men det går betydligt bättre. Kör med gummband för djupets skull och för att kunna köra 8 reps men jag hoppas att jag i slutet av vintern ska kunna släppa gummibandet helt!

Efter de här roliga övningar kommer en all-time-hatövning, tricepspressar (en hand i kabelmaskin) men se där, i dag gick det faktiskt att klämma dem på 7½ utan att axlar och armbågar var all over the place. Fast jag var trött efter dipsen. Sist på programmet är all-time-favoriterna bicepscurl i två varianter. Först med rep och tvåhandsfattning. Roligt, roligt! Förra veckan kämpade jag med 12½, i dag var det mycket lättare. Och sen enhands i dubbel kabel och det var nog dagens roligaste. Ökade från 5 till 7½ utan några problem, tekniken satt och pumpen lät inte vänta på sig som ni kanske ser på bilden. Lite suddigt blir det när man fotograferar med trötta armar och vinkeln är lite rolig ;-)

Jag är något överraskad över denna fysmonsterutveckling. Jag har varken använt PWO eller druckit kaffe eller gjort något annat annorlunda men jag kommer till gymmet med en fräsch och pigg kropp. Det är kanske det som gör skillnad. I vilket fall som helst är det otroligt kul att få träna med såna resultat och jag hoppas det håller i sig. Om inte - då kan jag i alla fall plocka fram känslan!

Inga kommentarer: