onsdag 3 december 2014

Cross cage!

Nordic Wellness bjöd mig och mina kollegor på ett pass "cross cage" i dag på lunchen för att visa upp sitt nya gym vid Malmö C. Förutom att jag var jävligt grinig över att det var 12 anmälda i måndags och bara 6 dök upp i dag (vissa t o m utan att avboka) så var det ett kul pass.

Enkelt upplägg - 3 varv, 12 övningar, 30 sek arbete och 15 sek vila. Emil hade lagt upp många kul stationer åt oss:
  • "sprintern" på Flowin-matta (som mountainclimbers fast man glider på mattan i stället för att hoppa)
  • Hopprep
  • Hängande benlyft
  • Axellyft med pinne och gummibandsrep
  • Wallball
  • Step-ups (med 15 eller 20 kg sandsäck efter önskemål)
  • Battleropes
  • Armhävningar
  • Slamballs
  • Rodd i TRX
  • Balans och rörlighet med pinne på Bosuboll
  • Crunches

Som ni ser finns det en hel del stationer som är pulshöjande. Det var t ex väldigt intressant att göra armhävningar precis efter battleropes - hög puls och trötta armar! Efter passet blev det skrivbordslunch för att inte missa ett möte och sen kunde jag glida hem.

På temat #jävligtjobbigjulkalender har jag i dag bockat av luckan "ta massage" eftersom jag hade en tid bokad hos kontorsmassören. Jag funderade också på om jag skulle träna NMT men bestämde att det räckte för i dag och att det fanns annat att ägna sig åt. Fylla kylskåpet t ex. Och umgås lite med Joakim :-)

Inga kommentarer: