torsdag 18 december 2014

Plask, plask, plask.

Det regnar i dag. Alltså, verkligen REGNAR. Ett ihållande, blött, grått regn som sänkte sig över oss någon gång efter lunch och bara fortsätter och fortsätter. Och jag kan inte låta bli att tänka på att om vi hade bott lite längre norrut så hade det varit några minusgrader i stället för plusgrader och då hade det i stället formligen vräkt ner snö. Och det hade blivit ljust och fint i stället för mörkt och tråkigt...

Men nu bor jag i Skåne och här regnar det i december. Sådetså. Hrmf.

Och den som extraknäcker som NMT-instruktör får vackert acceptera att NMT kör vi utomhus i alla väder. Det var en något fuktig upplevelse i dag för mig och de två kämpar som dök upp kan jag säga! När det är blött så är det extra blött i St Hans backar och det är inte så jätteroligt att klafsa runt i 10 cm vatten i en dryg timme så vi körde lekplatsfys i dag. Löpning och hopp mot basketkorgar, dips och armhävningar mot bänk, en rejäl omgång benträning med hopp och utfall och drakar för att få fart på benen och pulsen så att ingen frös.

Sen jobbade vi stabilitet - "finnen", situps medan kompisen gör tricepsdips mot ens knän, splitböj med bakre foten på en gunga, stående stjärna. För att få upp pulsen igen blev det förflyttning runt en klätterställning. Ett varv löpning, 1/4 varv av nåt annat, ett varv löpning, 1/4 varv nåt annat... etc. Sedan utnyttjade vi samma klätterställning för att jobba lite räckhäv/liggande rodd, en övning som är svår att få till med "bara kroppsvikt" så man behöver nåt att hänga sig i.

Jag tror nog mina två deltagare var nöjda med kvällens pass och jag var också rätt nöjd med min ändring av passet "i farten" för det var egentligen inte alls det här jag hade planerat. Men det passade bra till de två deltagare som vågade träna i dagens ösregn!

Inga kommentarer: