onsdag 31 december 2014

Tack för i år, 2014!

Det blir en kort årskrönika i år - utan detaljer. Kontentan är precis det magkänslan säger: 2014 har varit freakin' awesome, helt fantastiskt, fullt av små segrar. Visst, det har varit sorger och jobbiga perioder men totalsumman av alla småbitar är ändå väldigt positiv.

Så här:
- jag har tagit 100 kg i marklyft och tagit mig till nya höjder inom styrketräningen
- jag har sprungit min första (men inte sista!) ultra och mådde fantastiskt bra efteråt
- jag har varit testpilot för supermat från Supernature och lärt känna min kropp bättre
- jag har varit medgrundare av B.A.B.Y. Runners Team Malmö och är otroligt stolt över "mitt" löpargäng
- jag har äntligen sålt mitt halva hus och fått ett avslut på skilsmässan
- jag har utvecklats otroligt som instruktör och jag älskar fortfarande instruktörsrollen
- jag har sökt mig till PT-utbildningen som inte blev av under 2014 men det var inte mitt fel. Snart är det dags
- jag har utvecklat mitt "vanliga" jobb i rätt riktning
- jag har varit utanför komfortzonen upprepade gånger och överlevt varje gång
- jag har hittat mitt sätt att yoga
- jag har haft premiär för min egen föreläsning "Från utbränd till ultra" och jag vill föreläsa mera

Jag har sprungit många kilometer, lyft rätt många ton och ätit enorma mängder mat.

På negativsidan får man räkna att jag har sagt farväl till två älskade katter, att det inte är allting som går som tänkt alltid utan att vi stöter på motgångar ibland och måste planera om, att jag inte har lyckats springa milen på under 45 minuter och att det inte blev nån längre träningsresa i år. Det är sånt som händer och precis som alla skratt så är även gråt en del av livet.

För 2015 har jag många förhoppningar men mest av allt känner jag att framtiden är väldigt osäker. Det är många bollar i luften just nu, många nya planer, vissa tankar som hänger på att nåt annat går i lås och några vägval som måste göras när vi vet lite mer om det som ligger i pipeline. Det gäller både jobbmässigt och privat och det känns lite läskigt.

Men det som är nästan säkert är:
- jag ska fullfölja min utbildning till PT och se vad jag kan göra med den
- 2 februari påbörjar jag en coachingperiod med PT online för att ha stöd till min egen träning
- jag vill gå på Blogger Boot Camp
- jag vill springa Tjejmarathon igen
- jag funderar seriöst på att faktiskt skriva min magisteruppsats och håva in en examen
- jag vill utbilda mig till löpcoach

Allra mest och framför allt vill jag fortsätta fokusera på att VÅGA och att NJUTA. Våga säga ja fast det känns läskigt, våga säga nej när det behövs, och njuta av små och stora upplevelser längs vägen. Där har du mina tankar inför 2015!

Och med det sagt ska jag byta om och snöra skorna inför årets sista löprunda. En egen runda, helt för mig själv, så långt och länge som jag är sugen på. Som avslut på ett fantastiskt år och innan jag grottar ner mig i nyårsmatlagning och hemmamys. Vi ses i spåret :-)

Inga kommentarer: