onsdag 10 december 2014

Dagens lucköppning - inte helt som tänkt!

Planen i dag var att jag skulle ta en "morgonpromenad i mysigt julmörker" för att avverka den biten av #jävligtjobbigjulkalender. Nu var det så att den här morgonen inte bjöd på något som kunde kallas mysigt alls - det blåste halv storm och regnade sådär på tvären som det gör i Skåne. Och det kändes inte alls särskilt intressant att gå nån morgonpromenad!

I stället blev det lite jobb hemifrån och sedan en något krånglig bussfärd ut till vårt kurscenter där jag först hade möte med en leverantör och sen teamdag resten av dagen. Nya grupperingar och fördelningar planeras, det blir kul och säkert bra när det är klart men förmodligen lite kämpigt på vägen.

Jag kom hem och lagade grymt god mat (Middagsfrids lammfärsjärpar med en asgod coleslaw!) och sen körde jag luckan "ta en myskväll med raggsockorna på". Satte på den julskivan i min samling som meriterar den största skämskudden - Peter Jöbacks. Jag tokälskar den men jag erkänner att den är lite cheesy ;-) Som produkt av förra veckans kurs i Personlig Effektivitet - Getting Things Done så har jag röjt i min inbox, betalat räkningar, arkiverat, satt upp filter i mailboxen så att sånt som är viktigt hamnar i rätt mappar direkt och sånt som bara ska läsas och deletas hamnar i inboxen (i alla fall för det mesta för jag kan ju inte riktigt förutse nya avsändare!).

Just det, jag har beställt en julklapp till mig själv också, det kanske berättas om den vad det lider men tills vidare är det i kategorin "hemligt projekt". 

Som vanligt har jag sen försökt få ordning på morgondagen. Packa väska, plocka undan, förbereda frukost och mellanmål. Jag TROR att jag har koll. Den som lever får se :-D

Inga kommentarer: