tisdag 21 juli 2015

Fortsätter på gårdagens tema...

... och gör mer sånt jag blir glad av!

Började dagen på gymmet som planerat. Tidig cykeltur, hemifrån strax efter halv sju. Inte mycket trafik på gatorna en tidig tisdag morgon i juli kan jag säga, knappt att det är tresiffrigt på cykelbarometern vid Kaptensgatan och inte ens vid Centralen var det nåt vidare trafikerat. Lugnt på gymmet också, vi var typ två som tränade....

Rygg och mage på dagens schema. Dvs uppvärmning och sen rakt på chinsen - som faktiskt går bättre och bättre! Tre stycken lyckades jag köra i följd i dag minsann. Gäller bara att fortsätta envisas... Chinsen följdes av hantelrodd och sen är det jag, mattan och balansbollen resten av passet. Egentligen ska jag göra en hög dynamisk sidoplanka men jag hatar den så mycket att jag gjorde om den i dag. Körde sidoplanka på underarm med fötterna på bosu i stället (vingligt men mycket behagligare för axel och handled) och ändå den dynamiska rörelsen med övre arm och ben som får "mötas på mitten". Jätteroligt! I like. Lite oklart varför jag hatar sidoplanka men det blir såklart svårt med fivefingers som gärna halkar när de ligger i sidled och sen gillar inte mina axlar och handleder att hålla all vikt riktigt.

Hursomhelst, det blev ett rätt bra pass och sen fortsatte jag till jobbet. Som är världens mest otacksamma just nu när jag är ensam på avdelningen och försöker serva så gott det går men får stå ut med rätt mycket skit för att jag inte kan allt! Typiskt rövhattigt, helt ärligt....

Cyklade hem i solsken och blåst, åt mellis, chillade i soffan med katt och vände sen cykeln mot Bulltofta för att springa intervaller med B.A.B.Y.-gänget. Yay! Nellie chefade och bjöd på dynamisk uppvärmning (jag är typ världsbäst på kålmasken!) och löpskolning innan det blev intervallstege. 20-40-60-40-20 sekunder, lika lång vila som intervall, 1 minuts setvila, 4 set. Enkelt, roligt, jobbigt! Jag bara sprang och njöt och min högra hälsena gav inte ifrån sig ett endaste litet ljud. Äntligen! Nu kan jag springa backintervaller igen. Men måste såklart fortsätta rehabövningarna typ två månader till för att den ska hålla! Passet avslutades med dynamisk rörlighet, styrka, stabilitet = yoga. Kalas.

Nöjd och glad cyklade jag hem till spaghetti med köttfärssås och ska nu förbereda mig för morgondagen. Packa väska, förbereda frukost och mellis, fixa rätt kläder. Tre dagar kvar....

Inga kommentarer: