tisdag 14 juli 2015

När det inte blir som man tänkt sig. Igen.

Ja då var det en sån dag igen ;-) Det händer.

Planen var att gå upp tidigt, vara på gymmet före sju, träna, duscha, cykla till jobbet och hämta lyxfrulle på vägen, jobba, cykla hem och springa med B.A.B.Y. Runners Team. Det blev inte många rätt på den listan kan jag säga ;-)

När klockan ringde tryckte jag på snooze. När klockan ringde andra gången insåg jag att jag inte klarade av att gå upp utan behövde sova - så jag ställde fram klockan en timme och somnade om. Skönt. När klockan ringde igen var jag redo att gå upp. Frukost i lugn och ro och cyklade till jobbet, där vi har ETT duschrum - och den andra tjejen som brukar duscha på morgonen var precis på väg in. Jag orkade inte vänta så jag vände tillbaka mot gymmet i stället och duschade där. Där och då ångrade jag mig för gymmet var heeeelt tomt och hade varit världens roligaste lekplats men jag hade tyvärr ett jobb att sköta. Och när jag sen cyklade tillbaka konstaterade jg att mitt frukostställe inte var öppet. Menåh. HUNGRIG, ju!

En halvtimme senare gick jag ut för att leta frukost och nu hade Evelyn minsann öppnat (öppnar tydligen nio denna vecka då så många av de som jobbar i området har semester!), så jag kunde få min latte och min ciabatta med avokado och kyckling. Bra, det behövdes!

Jobbjobbjobb, lunchpaus på bryggan mittemot med en tallrik sushi och en gammal damtidning. Vågskvalp och måsar och egentid.

När jag hade jobbat klart gick jag in och bytte om och cyklade sen hemåt i lugn och ro. Chill, liksom - gott om tid. Kom hem, åt mellanmål och fick för mig att slänga iväg ett mess till A som ansvarade för kvällens pass för att kolla vilken sorts intervaller det skulle bli - givetvis fick jag svar cirka 5 minuter EFTER att Joakim hade åkt till Lund för att hålla NMT-pass. Och kvällens pass var - backintervaller. Nä, min högra hälsena är inte tillräckligt stark än för backintervaller, den risken vågar jag inte ta. Funderade på att ge mig ut en sväng själv men insåg att det faktiskt är lite onödigt. Enligt schemat har jag vilodag i dag och i morgon lär det bli tillräckligt mycket omkringstudsande ändå så det är inte hela världen. Gjorde en halvtimmes yoga for runners med Yogobe och lite rehabövningar för hälsenorna och sen fick det vara bra med det helt enkelt. Det blir knappast världskrig för att jag missar ett träningspass, eller hur?

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Förmodligen inget krig alls, speciellt inte på en vilodag. :)