söndag 28 juni 2015

Därför skriver jag

Jag skriver för att jag tänker mer i ord än i bilder - vilket alla som läser min blogg säkert redan har märkt. Jag uttrycker mig gärna i text och tycker det är roligt att skriva, helt enkelt.

Det har inte alltid varit så - när jag gick i skolan och vi skulle skriva små uppsatser (kanske i femman eller sexan?) satt jag desperat och räknade orden för att nå upp till det antal läraren hade bett om. Jag minns att det lossnade en dag, att jag bara diktade vidare på storyn utan att tänka på antal ord, och efter det älskade jag att skriva.

Bloggen är dels ett sätt att dokumentera min träning, dels ett ställe där jag kan "skriva av mig" om sånt jag går och funderar på. Den har också varit ett bra ställe att analysera grejer efter utbrändheten, för saker och ting blir alltid tydligare när jag skriver ner dem och kan läsa igenom dem!

Inga kommentarer: