onsdag 10 juni 2015

NMT - när man behöver kompisar

På dagens schema stod egentligen benpass på gymmet men jag stack hem och hängde med Joakim till NMT-passet i stället. För i dag behövde jag kompisars energi för att komma nånstans!

Jag inledde den här dagen med att cykla iväg till barnmorskemottagningen för att ta cellprov. Inte världens roligaste sysselsättning. Det bisarra i att ligga och konversera med en vilt främmande människa som gräver runt i heligheterna med en liten borste liksom.... nä. Sen åkte jag till jobbet och pysslade med sjukt tråkiga arbetsuppgifter (nej, det är inte jag som har bestämt hur bilar ska förmånsbeskattas och jag kan tyvärr inte ändra på reglerna....). Så när det blev eftermiddag kände jag att om jag skulle uppbåda nån kraft att träna alls i dag behövde jag människor runtomkring mig!

Bulltofta och 10 glada NMT'are alltså under Joakims ledning. Det var utezumba på soldäcket så det var bara att ge sig av ut i spenaten! Jag har faktiskt rätt dålig koll på vad vi gjorde i dag men en av de första övningarna var att jobba i par, springa fram och tillbaka och göra 10 situps, 10 armhävningar, 9 situps, 9 armhävningar.... etc ner till en repetition. Sen sprang vi nog lite till och så körde vi brottningsövningar av varierande slag. Mera löpning och sen hand i hand på långt led ut i terrängen, upp och ner i branterna, under grenar, över stockar....

Efter det sprang vi nog ner till ängen igen och jobbade på ett långt led i armkrok. Sitta ner, stå upp, ligga på mage, situps, ligga på mage, stå upp... utan att släppa. Och ruscha fram och tillbaka också utan att släppa. Därefter kom övningen där vi växelvis springer och ålar på kommando, upp och ner och upp och ner.... vila i plankan tills alla är klara och sen en lååååång löpning på långt led med armkrok. Det är sjukt jobbigt att springa "utan armar"! Vi avslutar med en parvis löptävling och min partner är kille och typ 20 år gammal och gasar iväg som sjutton innan jag ens fått upp farten men jag gör glatt mitt "straff" som är 5 knäböj med partnern på ryggen för det är jag mycket bättre på än att springa fort :-) 50 upphopp och lite stretch senare var vi klara för kvällen och Fikajouren hade bakat chokladmuffins, wohoo!

Inga kommentarer: