lördag 6 juni 2015

Lördag. Rygg och mage på gymmet. Ja!

Träningen den här veckan blev liksom en dag förskjuten eftersom jag NMT'ade i måndags. Vilket gav möjlighet att åka till gymmet tillsammans med Joakim i dag och träna sådär "tillsammans fast var för sig".

På schemat: rygg och mage. Mycket rygg ärligt talat! Efter uppvärmning med 1000 m rodd drog jag igång enligt programmet som ju är nytt för veckan. Jag misstänker att Madde har gett sig den på att jag ska lära mig att göra chins nu! Fyra ryggövningar, samtliga supersetade med raka pushdowns. Här bygger vi rygg :-) Från chins i gummiband till negativa chins där de negativa helt ärligt gick sådär. Jag ska göra 10 men jag klarar 5 eller 6 innan jag tappar kontakten i musklerna helt alldeles och får byta till omvänt greppet för att kunna hålla emot nånting alls. Hrmf. Men okej, jag skyller på att det var ett rejält antal ryggövningar senare och att jag nog var lite trött! Hantelrodden gick däremot suveränt bra i dag.

Passet avslutades med två magövningar, bl a sidocrunches på boll. Jag kände att min ländrygg behövde lite aktivering så jag supersettade sidocrunches med benlyft på boll eftersom jag hade gott om tid en sån här lördag. Bara för att det är roligt la jag mig i Radianten och körde dropset liggande rodd också - 12-10-8-6-6 repetitioner med allt tyngre vikt. Mycket nöjd med pumpen i baksida axlar och rygg!

Vi gick till Vigårda för lunch och festade till det med en latte i solen innan vi åkte hem. Sen har jag varit hos frisören och har återigen glatt lysande rosa hår. Det gillar jag!

Inga kommentarer: