fredag 19 juni 2015

Midsommarmysfys!

Vi har ju firat midsommar med löpning de senaste två åren men inte i år. Vädret var inte jättelockande och mina hälsenor ställer inte upp på nån löpning just nu utan måste få vila för att bli hela. Men gymmet går bra! Jag hade en kund inbokad klockan 10, Joakim hängde med till gymmet och efter att E var färdigtränad så tog jag mig an mitt benpass.

Vi har fått ett nytt hopprep med stålwire på gymmet och det var sååå jäkla bra att hoppa med så jag nästan njöt av uppvärmningen! Tidigare har vi haft ett Casall Speed Rope som visserligen är fantastiskt men också så tunt att det ideligen fastnar mellan tårna i mina fivefingers - det här var en lite kraftigare modell med exakt rätt vikt så det funkade hur bra som helst. Och jag som hatar att hoppa rep....

Knäböj blev i dag med fullt fokus på djup och muskelkontakt och lite lägre vikt. Det kändes tungt nog ändå.... Utfallsgången efteråt var eeeevighetslång och snart var det dags för den roliga marklyftsstegen. 12-10-8-6-6 repetitioner ger mig möjlighet att lasta på utan att känna att jag måste göra en massa repetitioner med den vikten så jag började på 40 snälla kilon i dag och avslutade starkt på 75. Eftersom Joakim var med på gymmet bad jag honom filma 8 repetitioner på 60 kg bara för att få en snabbkoll på tekniken. Den var faktiskt så oväntat bra så att jag helt skrytigt slängde upp filmen på insta och facebook... Jag trodde att jag hade tappat tekniken men muskelminnet sitter helt stensäkert där så jag var skitnöjd! 

Lite mer jobb på baksidan och sen bara prehabövningar som nu har blivit rehab kvar. Färdigt. Snabbt på med överdragskläderna och iväg innan parkeringstiden gick ut. Hem till en lättare lunch, återhämtning och dusch innan vi fixade traditionell midsommarmat till oss och skålade :-)
I vårt hushåll är det inte alla som äter sill utan vissa (eventuellt jag) envisas med att det alltid ska finnas köttbullar och prinskorvar. Och så fick vi tag på lokalt odlade svenska jordgubbar också. Glad midsommar!

Inga kommentarer: