lördag 13 juni 2015

Min favoritmusik

Alltså nu blir det nästan pinsamt. Joakim påstår att jag bara lyssnar på "hissmusik" och nog är det så att jag föredrar relativt lättlyssnad musik :-D

Jag gillar popmusik. Bra popmusik - jag hör mycket väl om de sjunger rent eller falskt - men visst, jag är ett popsnöre. Roxette är en go' gammal favorit, 80-talet var rätt bra, och Rasmus Seebach är en mer modern favorit. Lättlyssnat, som sagt. När jag lagar mat eller håller på med andra hushållssysslor gillar jag Toto, Bryan Adams och sånt - lite mer gitarrer - och jag har även en svaghet för modern countrypop som t ex Calaisa, Carrie Underwood och Dixie Chicks.

När jag springer spårar det däremot ur totalt - då föredrar jag melodifestivallåtar blandade med pudelrock. Lika delar Eric Saade och Bon Jovi liksom - gärna lite The Poodles och Linda Bengtzing i mixen. Jag tror det handlar om tempot, att det ofta är bra tempo att springa till i uptempo mellolåtar! Men särskilt finkulturellt är det inte, jag vet.....

Inga kommentarer: