lördag 27 juni 2015

Träningskärlek. I sol och regn. Love, love, love.....

I dag har jag firat min födelsedag. Två månader för sent. Ironiskt nog för att jag tänkte att det var lite för osäkert väder i april men juni månad har inte varit mycket att skryta om heller :-) I dag var det mest bara grått när vi riggade för kalas men vi slapp inte skurarna helt. I kategorin "kalas vi minns" ligger dock min studentfest högt på listan: Mitt i juni, 12 graders värme, ösregn hela dagen och kvällen och flera i bandet som spelade fick lunginflammation efteråt! Så i jämförelse var dagens vädersituation ganska lindrig ;-)

Joakim och jag började rigga under förmiddagen och sen anslöt Fikajouren som hade fixat det mesta av buffén. Klockan 13 började gästerna ramla in och sen kalasade vi! Firandet inleddes med 45 minuters "utefys" som Joakim tog hand om. Hopp och lek och parövningar och åla under plankor och klättra upp och ner i slänter och annat roligt. Tjohoo :-) Otroligt svettigt i 18 graders värme fast solen gömde sig bakom molnen.

Svettiga och glada kom vi tillbaka till gräsplan där Nellie väntade med ett yogapass. Ett fantastiskt pass där vi fick sträcka ut oss på flera håll och kanter och lyssna på fåglarna. Som Nellie sa - otippat att jag själv valde att jag ville ha yoga på mitt kalas, det hade man inte trott för två år sen!

När vi var färdigyogade var det fikadags. En dignande buffé. Laxsmörgåstårta, hembakat bröd med cream cheese och marmelad, vaniljbullar, dansk äppelkaka, miniprinsessbakelser, kärleksmums, havrekakor och tårta. Så mycket godsaker. Bubbel också - både med och utan alkohol, och en tebuffé. Och då - då kom regnet. Mjukt, lätt sommarregn. Ljummet. Inte obehagligt egentligen - alla NMT-kompisar satt glatt ute ändå, vissa andra festdeltagare verkade tycka att det var lite jobbigt!

Sen blev det minsann presentdags. Alla verkade ha tagit fasta på det här med att njuta av livet så jag har fått choklad, bubbel, te, lyxig hudvård, en teprenumeration, en hel "hamsterlåda" med bars och godsaker och ett restaurangpresentkort med mera. Älsk på det! Känner mig vansinnigt bortskämd!

Det blev dags att packa ihop, gästerna gav sig av och vi plockade ihop. Fikajouren fick skjuts hem med alla sina prylar och jag packade ihop resten inkl. den fina paviljongen. Satt kvar där i mina kalasrester och kände mig nöjd medan jag väntade på Joakim som kom tillbaka och hämtade upp mig! Jag har haft så bråttom med att njuta och fira så jag har inte tagit en enda bild men jag vet att Joakim studsade runt med kameran och flera andra har också fotograferat.

Presenthögen har jag däremot fotat :-) Tack alla festdeltagare för att ni kom och spred kärlek, solsken och glädje på mitt kalas, och tusen tack för alla fina saker. Hälsningar från en mycket bortskämd 40-åring!

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Stort TACK för att jag fick äran att leda yoga för dig/er!