torsdag 4 juni 2015

#uppochhoppaijuni: En träningsform jag inte förstår

Golf. Alltså.... golf? Näej. Jag har försökt begripa flera gånger. Jag har varit på halvdagskurs och flerdagarskurs för att försöka skapa förståelse för den här "träningsformen" som folk tycker är så fantastisk. Men jag förstår inte.

Jag vet precis varför. Det är rätt ont om "snabba kickar" i golf, långt mellan de riktigt bra slagen när man är nybörjare. Det händer liksom ingenting på jättelänge för sen måste de andra slå och så går man och letar upp sin boll och slår och så slår alla andra och så letar vi igen... Nej, det blir aldrig en träningsform jag kommer älska!

Tacka vet jag skivstänger. Man lastar på vikt och så lyfter man. Antingen kommer stången upp, och då är det bra, eller så kommer den inte upp, och då är det dåligt. Klart slut, liksom. Snabba kickar och endorfinrus på köpet :-)

3 kommentarer:

Johannes sa...

Är det ens en sport? ;)

Pernille sa...

Tveksamt, Johannes, tveksamt! ;o)

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ha ha! Nu förstår jag varför vi hittat varandra! :)