måndag 1 juni 2015

NMT med nollåttor

I dag var Anna och Jens på besök från Stockholm och höll i kvällens pass. Jag tog chansen att rulla ner till Bulltofta och hänga med som "helt vanlig dödlig NMT'are" och det är ganska njutbart ibland!

Det bjöds på korta snabba löpningar i uppvärmningssyfte innan vi drog igång ordentligt. Först med parövningsbonanza och förflyttningar av modellen "hopp över kamrat" och "över/under". Sedan fick vi brottas och bära oss åt innan det vankades en äcklig kombo av backlöpning och burpees. Hatälsk på den :-) Den återkom dessutom två gånger bara för det!

Vidare ut i terrängen för genomgång av hur man släpar en medvetslös person, och så fick vi öva på det också. Det är tungt, men roligt! Jag kan inte påstå att jag älskar vare sig att bli släpad eller att släpa men det går i alla fall. Man orkar mer än man tror, det såg jag också på mina kompisar!

Sen blev det puls-död-och-helvete igen med parövning. Växelvis snabbsprint och knäböj där den som sprintade skulle krypa mellan kompisens ben, resa sig upp och ge en klapp på axeln innan kompisen fick kuta iväg. Riktigt stumt i benen! Vi avslutade med samarbete - långt led med armkrok, sitt ner, ligg ner, stå upp, ligg på mage, spring genom skogen, sitt ner.... etc. hela vägen in i mål. 15 upphopp och stretch - klart!

Hemma igen, lerig och lycklig. Mat var första prio, strax följer packning av väska för morgondagen (egen träning + PT-jobb + vuxenjobb = mycket grejer!) och en antagligen rätt välbehövlig dusch innan läggdags. Det var jävligt mycket gåsbajs i gräset, just sayin.... (urk!)

Inga kommentarer: