onsdag 3 juni 2015

Wohoo - it's leg day!! Ahem....

Efter att ha suttit och fipplat med kontrollberäkning av pensionsavsättningar (I kid you not, det är sånt jag gör på mitt vuxenjobb ibland!) så vandrade jag raskt iväg mot gymmet för benpass. Maddes benpass. Nytt upplägg. På en nivå så att man funderar lite över om man kanske har lite ont nånstans eller så...för det är JOBBIGT varje gång upplägget är nytt!

Inte så mycket att diskutera utan bara att köra, givetvis. Hopprepet lyste med sin frånvaro så jag studsade lite utan hopprep och drog igång. Knäböj, knäböj och knäböj. Fixade tior med egen kroppsvikt och det är jag galet nöjd med! De allra sista i sista set hade nog knappt godkänt djup men bara att komma över tröskeln till att köra TUNGT igen har suttit långt inne så det här var BRA. 500 kilometer utfallsgång och lite rumpövningar senare var det dags för marklyft. Den här gången en rolig stege - 5 set med färre och färre reps men högre och högre vikt. Baksidorna tvärmördades sen med leg curls, vadpressar och enbens tåhävningar och sen gick jag med MYCKET konstiga steg in och duschade!
Nöjd, trött och svettig!
Hivade i mig proteinshake och en rawfoodbar och så hade jag teammöte med mina PT-kollegor innan det var dags att åka hem. Det är frågan om det är smartast att cykla eller åka buss när det är leg day. Cyklar man så... ja, måste man ju cykla hem. Vilket kan vara rätt jobbigt. Men för att komma från gymmet till busshållplatsen måste man genom viadukten vilket innebär många trappsteg ner och många trappsteg upp igen! Särskilt neråt kan vara rätt lurigt när benen bara vill vika sig :-D

Inga kommentarer: