onsdag 17 juni 2015

Favoritinspiratör(er)

Det är svårt att välja bara en person som inspirerar mig så jag har modifierat den här överskriften från #uppochhoppaijuni en aning!

Mia Thomsen, känd som MarathonMia, har inspirerat mig i flera år och kommer fortsätta göra det. Från nybörjarlöpare till NMT'are till marathon och ultra - tack Mia, av hela mitt hjärta, för att just DU berättar öppet och ärligt om din träning, din resa, ditt liv, som inte alltid är så jävla glammigt. Kan Mia, så kan jag, tänker jag. För det låter aldrig så svårt när det är just Mia som berättar om sina äventyr!

Madeleine Rybeck - Fitnesscoachen - PT-Madde. Madde inspirerar för att hon är den första PT jag hittat som verkligen lyckas kombinera det här med styrketräning och löpning. Nej, inte till en supersatsning på löpningen, inte till "33 minuter på milen"-läge, men att man kan ha en stark och musklad kropp och ändå lyckas springa. Sen är det ingen hemlighet att hon också har lyckats med det där som jag jobbar på - att släppa "vuxenjobbet" och leva på att vara PT, coach och föreläsare. Nice work!

Carolina Klüft. Att vara riktigt bra i flera friidrottsgrenar är få förunnat. Sjukamp är skitsvårt och Carro knäckte koden. Någon gång runt 2008 fick jag reda på att Carro och jag är ungefär lika långa och att det inte skilde så jättemånga kilon på vågen. Innan dess trodde jag att för att vara idrottare skulle man vara superliten och superlätt (något skadad av år inom konståkning och balett, kanske). Här dök det upp en lång tjej som var jävligt grym på jävligt mycket. Och som fortsätter inspirera, som t ex när jag såg henne i programmet "I huvudet på Gunde Svan" i vintras. Man vill ju bara gå och göra mer och högre och starkare och längre och tyngre när man hör henne entusiastiskt berätta om träning och känslor och vinster!

1 kommentar:

Fitnesscoachen sa...

Gulle du, vad glad jag blir! Tack! <3