torsdag 23 februari 2012

1, 2, 3, 4, 5, 5? äh vafan, några till, 6, 7, 8...tror jag....

Jag erkänner: Jag tappar räkningen totalt när jag springer tuffa intervaller. Det är hyfsat enkelt när man springer intervaller på tid, då går det att räkna ut hur många repetitioner man har gjort, men de här distansintervallerna på löpband är helt hopplösa. Har föreslagit ett whiteboard på löpbandet så att man kan sätta en markering för varje intervall, för i dag gick det definitivt åt pipsvängen med räknandet och blev 9 intervaller i stället för 8. Vilket i och för sig inte är nån katastrof, för jag kan ungefär räkna ut tiden på 8 st och den ser bra ut - plus att det är positivt att jag orkade 9 i stället för 8.

Innan jag drog igång intervallerna körde jag förstås lite styrkeövningar. 10 kg i militärpress (på 8 och 6 reps, nästa vecka ska jag testa 10 kg på 10 reps också), skivstångsrodd med omvänt grepp som fortfarande är pissjobbig men lite ska jag väl kunna lägga på där också, turkish get-up med 12 kg som börjar sitta riktigt bra, och så en stående rodd-variant som jag HATAR men jag erkänner att den gör sitt jobb. Sedan hej till löpbandet, 8 (okej, 9!) x 250 m på 15,3 km/t med 60 sek ståvila, vilket innebär att jag nu har längre vila än löpintervall :-D Nice job. Finns mer att ge när jag fixar 9 intervaller och bara skulle göra 8 ju.

Riktigt nöjd med dagens pass alltså, mindre nöjd med att NMT-gänget har annonserat att det bara blir träning måndag och onsdag kväll i Malmö (dvs jag missar onsdagar eftersom jag är i stallet) och inte morgonpass på fredagar. Antar att de behöver fler anmälningar för att vi ska få den där fredagsträningen också. Så jag kommer stuva om lite i träningsschemat nu när det bara blir ett NMT-pass i veckan och så ska jag lobba för ett tidigt morgonpass i veckan, det vore ju GULD att få till det. Färdigtränad och klar före kl. 8, härliga tanke - och tänk att få träna ute en sommarmorgon! Funderar på om jag ska dra till Lund på torsdagkvällar ibland men egentligen skulle jag föredra en morgonträning. Ett alternativ är ju att gå upp brutaltidigt själv och köra mitt eget utomhuspass men jag tror också att grupptrycket underlättar nåt enormt när man ska gå upp vid fem på morgonen!

Min hemliga google-stalker har inte gett sig till känna men rivit av ytterligare en rolig googling i dag så vem det än är har hen humor i alla fall. Gotta love that. Fast jag är fortfarande nyfiken....

Inga kommentarer: