måndag 13 februari 2012

Går det bra? 26:19.....

Autentisk konversation efter dagens gympass :-)

Det var dags för "Jackie"-passet i dag nämligen. Inledde med en rask promenad på löpbandet och kettlebell 100. Sedan axelpress med skivstång (jag MÅSTE öka några kilo på den nu) och frivändningar där jag hade lite tekniska problem första setet men sedan hittade rätt. Även här läge att öka nåt litet kilo tänker jag!

Och sedan var det dags för Jackie med full gas. Av okänd anledning flöt det på ganska bra och första varvet gick på under 11 minuter vilket var en glad överraskning. Andra varvet hade också bra flyt, kändes TUNGT på stående rodd men det gick ändå, glömde att kolla klockan. Det var rätt tomt på gymmet och ingen som snodde mina grejer eller tog plats där jag ville vara så logistiken var helt optimal. Tredje varvet kändes osannolikt kort, kollade klockan när jag hade 10 stående rodd kvar och insåg att det var läge att komma under 27 minuter om jag bet ihop lite så det gjorde jag. 26:19 alltså - och sedan låg jag som en utslagen plattfisk på gymgolvet (nymoppat förvisso) i 2-3 minuter och hämtade mig och lämnade en väldigt snygg blöt silhuett efter mig!

När jag orkade resa på mig tassade jag in på tjejgymmet och drog fram en matta för att stretcha lite. Övriga (helt osvettiga) tjejer glodde på mig som om jag var ett UFO och förmodligen såg jag ganska rolig ut med dimmig blick, svett och smink rinnande på alla håll och kanter och dyngsurt linne. Oh well. Precis då kommer coachen ut från sitt kontor och frågar om det går bra - och jag lyckas bara kläcka ur mig "26:19". Plus att jag antagligen ville spy eller dö eller nåt i den vägen. Satsar på att ingen skrev upp vad jag sade för jag är faktiskt inte helt säker på om jag lyckades kläcka ur mig något helt olämpligt ;-) Thomas grymtade nåt om att jag tydligen hade mycket kapacitet kvar kommer jag ihåg i alla fall. Sen är det lite smådimmigt fram till "the plastfolie incident" i omklädningsrummet!

Men fatta att jag har plockat hela FEM minuter på Jackie redan nu. Det är helt osannolikt bra. Jag är typ skitstark!

Efter välbehövlig dusch hann jag hem om och slängde i mig lite mat för att inte riskera "kast med gnällig gubbe" på kvällens styrelsemöte som avlöpte i någorlunda lugn och ro och med servering av hembakade semlor. Nice one. För övrigt var det som vanligt SVINkallt i mötesrummet så jag jobbar fortfarande på att få upp värmen! Jag misstänker att jag kommer ha hemsk träningsvärk i morgon men det löser sig väl det med.