söndag 5 februari 2012

Förkylt var det här!

I gårkväll blev jag attackerad av en akut förkylning :-( Jag kände mig visserligen lite småsnuvig på fredagkvällen men vaknade pigg och glad lördag morgon och tog mig an dagens utmaningar. Men efter dusch och middag i går kan man lugnt säga att förkylningen blomstrade. Jag kurerar mig med Kan Jang, te, nässköljningskanna och extratäcket i soffan. Fokuserar på vila i dag, så får vi se hur det känns sedan - dagens tänkta 15 km långpass får i alla fall stryka på foten trots att det är lockande vackert ute!

Hur känns det i kroppen då? Tja, lite träningsvärk har jag, men det är inte så farligt. Axlarna/delts känns lite småömma men jag kan inte avgöra om det är från i går eller i fredags. Magmusklerna meddelar att de finns och benen är lite stela (vilket förmodligen härrör från snabba intervaller på löpband och inget annat), men annars är det inte så hemskt. Gött - jag är tydligen i superform :-D (ja, frånsett förkylningen då, men det är en småsak).

2 kommentarer:

Suzan sa...

Ajdå, krya på dig!
Jag har en skön molande känsla i hela kroppen! =)

Karin sa...

Krya på dig!