onsdag 27 juni 2012

Laddar batterierna för NMT

Redo för NMT-pass och i dag har Daniel lovat att Undervattens-Peter kommer och underhåller oss :-) Det var tydligen bara en kommunikationsmiss i går och det var skönt att höra att det inte var nån som hade råkat ut för en olycka eller något annat läskigt.

Jag använde faktiskt gårdagens NMT som ett bra exempel på motiverade teams när vi hade team-möte på jobbet. Jag är så grymt imponerad över att ingen åkte hem när det inte kom nån instruktör utan att alla verkligen var med på att vi bara skulle köra själva och improvisera ihop ett pass! Och hey, jag har faktiskt träningsvärk också, så det kan inte ha varit så himla mesigt även om det var lite annorlunda... 

Eftersom jag körde med grova mackor som bränsle i går och inte kände att det räckte riktigt så stod jag faktiskt i köket och lagade mat 15.30 för att kunna äta punktligt 2 timmar innan passet. Kycklingfärssås med bacon och grönsaker blev det - och så vit fiberpasta. Jag gillar INTE konceptet "vit fiberpasta", jag tycker bara den smakar mjöl - föredrar vanlig fullkornspasta i stället. Men när nu vit fiberpasta kom i en matkasse och jag helst inte vill slänga mat så får jag finna mig i att äta sånt jag inte är superförtjust i - ibland. Och jag trivs väldigt bra med att äta en halv portion pasta med färssås innan träning, det är kalasbra bränsle för just min kropp!

Inga kommentarer: