lördag 2 juni 2012

Ordentligt manglad...

Uteritt stod det på dagens schema för ridgruppen. Fast nja. Med omväxlande sol och brutalskurar och så lite storm däremellan så hoppade vi över det och det visade sig vara tur för efter 20 minuter kom det en skur så att hela ridhuset skakade. Hade ju varit trivsamt att vara ute på fältet när det bröt loss... ahem...

Som kompensation fick vi en riktig mördarlektion. Efter en halvtimme fick vi pusta lite och jag kollade på klockan och tänkte att det kan inte vara mycket kvar av lektionen, jag var redan då helt slut. Fast då var det en halv lektion kvar att överleva. Riktigt, riktigt jobbigt - men vansinnigt roligt, jag hade en häst som jag trivs väldigt bra med och då är det bara kul att få ett rejält träningspass.

Jag har spanat på Stockholm Marathon på tv - fy FAN vilket väder - och noterat att jag fortfarande blir sugen på att vara där själv. Trots vädret. Lite sjuk i huvudet är man ju.... Och så har jag koncentrerat mig på att vila och äta, äta och vila, för att ha energi till morgondagen.

Jag blir upphämtad 06.00 för en tripp til Borås och en heldagsworkshop med Jonas Colting. Det ska bli superkul och jag är samtidigt helt skräckslagen. VAD har jag gett mig in på? Samtidigt tänker jag att när jag fixar NMT och Spring Cross så kan t o m stenåldersträning Colting-style inte ta livet av mig. Jag får väl maska om det vankas brottning och sånt, det tror jag inte revbenet hänger med på riktigt än....

1 kommentar:

Suzan sa...

Kör hårt idag!!